ŽIVĚ Z BRATISLAVY
JIŽ VYBRANÉ:
2104611
DÁRCŮ:
967
MEZINÁRODNÍ SBÍRKA NA IFAK LÉKÁRNIČKY PRO UKRAJINU
NOVINKY O KAMPANI

Neskákej jim na špek - kampaň proti dezinfu

Dárek pro Putina
Garant kampaně

Zatímco na Ukrajině dostává ruská armáda na frak, v České republice Rusko v informační válce vyhrává. Dezinformační operace běží na plno, aniž by se tomu stát pokoušel nějak bránit. Padlých v téhle informační válce přitom přibývá každým dnem. Když stát nebojuje s dezinformacemi (a to nejen o Ukrajině a Ukrajincích) za peníze, které vybral na daních, začneme s tím sami.

2104611
967
VYBRÁNO Z
1600000
DÁRCŮ

Zatímco na Ukrajině dostává ruská armáda na frak, v České republice Rusko v informační válce vyhrává. Dezinformační operace běží na plno, aniž by se tomu stát pokoušel nějak bránit. Padlých v téhle informační válce přitom přibývá každým dnem. Mnohdy jsou to naši známí nebo členové rodiny. Už rok a půl vybíráme v České republice peníze na zbraně pro ukrajinskou armádu, i my máme s dezinformacemi osobní zkušenost. I náš projekt (Dárek pro Putina) dezinformace ohrožují. Došla nám trpělivost. Když stát nebojuje s dezinformacemi (a to nejen o Ukrajině a Ukrajincích) za peníze, které vybral na daních, začneme s tím sami. Za peníze, které zkusíme vybrat ve veřejné sbírce od lidí, kteří se neumí smířit s tím, že stát boj s dezinformacemi vzdal.

Čeho chceme dosáhnout?

Z hlediska teorie dezinformací můžeme společnost rozdělit na tři skupiny. Rozhodnutí (ví která bije a jsou mediálně gramotní), Nerozhodnutí (vlastně neví) a Ztracení (Země je placatá a Putin je kámoš). My chceme:

  • Upevnit postoje rozhodnutých a nabídnout jim argumentační munici
  • Působit na nerozhodnuté pomocí faktů a podvědomé emoce
  • Ukazovat na proruskou dezinformační scénu a její evangelisty
  • Zvýšit povědomí o skutečných faktech
  • Ukázat metodiku tvorby dezinformací na konkrétních příkladech
  • Upoutat média a přenést diskuzi o dezinformacích do veřejného prostoru

Jak to uděláme?

  • Vytvoříme klasickou kampaň  s vlastním názvem a grafickou identitou
  • Kampaň bude problém komunikovat na hraně, s vtipem, tak jak je typické pro komunikaci iniciátora kampaně Dárek pro Putina
  • Investujeme peníze do distribuce kampaně (sociální sítě (Facebook) YouTube)
  • Najmeme experty na dezinformace z řad organizací, které s tím mají zkušenosti a necháme je zpracovat základní informační podklady
  • Využijeme slovenské zkušenosti s nezdarem jejich kampaní
  • Chceme lidem poskytnout argumenty jako do „debaty v hospodě“, jednoduchý, stručný a pokud možno vtipný
  • Kampaň bude mít vlastní webovou identitu
  • Můžeme vytvořit nekonečné množství obsahů (kvízy, interaktivní grafiku, workshopy, videa, odborné konference…), pokud na to budeme mít peníze
  • Máme poměrně přesné údaje o cílových skupinách
  • Pokud to celé má mít smysl, potřebujeme dost peněz aby kampaň mohla běžet minimálně tři měsíce

Na co vybrané peníze použijeme?

Budeme proto pracovat s milníky. Jinými slovy, čím více peněz vybereme, tím bude kampaň rozsáhlejší. Zatím to vidíme takto:

  1. 1 000 000 kč – Mikešův informační slabikář (vysvětlení základní pojmů a metodiky tvorby dezinformačních operací), 5 největších lží ve veřejném prostoru (nejen o Ukrajině a Ukrajincích). Kdo a proč je říká. A kde je pravda. Webová stránka. Aktivní promo kampaně na sociálních sítích.
  2. 1 200 000 kč – Podcastová série o dezinformacích a dezinformátorech. Největší dezinformační operace v historii a jaké měly následky. 10 dílů. Aktivní promo kampaně na sociálních sítích (většina nákladů)
  3. 1 600 000 kč - Vydání publikace Jak se bránit proti dezinformačním operacím. Ke stažení online. Volná distribuce. Aktivní promo publikace na sociálních sítích.
  4. 2 000 000 – Animované verze krátkých filmů na sociální sítě, které vycházejí z publikace Jak se bránit dezinformačním operacím. Aktivní promo na sociálních sítích
  5. Všechno přes 2 000 000 – Delší trvání kampaně, varianty kampaně pro outdoor (billboardy, placená spolupráce s influencery etc.

NOVINKY

Omlouváme se, nebyl nalezen žádná informace na ten block v database
CELKEM VYBRÁNO:
820 246 716 Kč
icon star image
POČET DÁRCŮ:
287 183
icon star image
DEN VÁLKY:
806
icon star image
INICIATIVA NA OBRANU UKRAJINY